My virtual Outback

CSI: Drumul Taberei – episod pilot, sper și ultimul

Posted in Diverse și neprevăzute by cristiangheorghe on Martie 22, 2009

Azi dimineaţă, pe la ora 9:15, mi-am găsit  mașina spartă, în parcarea din fața blocului în care locuiesc de aproape 40 de ani. Un ”fleac”: geamul față -dreapta spart, oglinda aferentă distrusă. Torpedoul deschis, dar nu a luat nimic de acolo ( fața radiocasetofonului stătea cuminte pe un teanc de hârtii ce zac acolo de secole). Autorul necunoscut al faptei a reușit în schimb să ajungă cu mâna la cotieră, i-a deschis capacul și a sustras de acolo GPS-ul și FM Tunerul pentru iPhone.  Poliția a venit la vreo 10 minute după ce am sunat la 112. Doi polițiști, unul bătrân și unul tânăr.” Bună ziua, suntem echipa operativă, am venit să constatăm fapta” .  S-au uitat, au văzut și au scris. ” Bine, dar… o amprentă, o poză ceva?” , am întrebat. ”Păi, trebuie să mergeți Dvs. la secție cu mașina, să lucreze criminaliștii…”, zice polițistul bătrân cu experiență. Eu care am mai văzut filme din astea zic; ” Nu plec, pentru că stric dovezile. Să vină criminaliștii aici”.. Au stat ei, s-au gândit, și au sunat la secție. Criminaliștii au apărut după vreo 15 minute, la costum, într-un Logan verde-închis. Au coborât din mașină, evaluând din priviri situația. Am început să le explic cum stă treaba dar unul dintre ei zice: ” Domnule, noi suntem detectivi. Lăsați-ne să ne facem treaba..” M-am dat vinovat într-o parte, lăsându-i să scoată din geantă aparatul foto și setul de luat amprente. Criminaliștii au lucrat preț de câteva minute evaluând pagubele și colectând probe. Apoi m-au invitat la secție să dau o declarație. Cum îmi place mie de mic copil să scriu de mână, a durat ceva timp. ” subsemnatul… robul lui Dumnezeu…. cu c.i. seria, numărul…cenepe….”. La sfârșit îl întreb pe criminalist: ” Șefu, dar e vreo șansă să-l prindeți pe nenorocit?” După o clipă de tăcere, criminalistul, căruia abia atunci îi sesizasem privirea gen Alain Delon, spuse: ” Domnule Gheorghe, noi am colectat datele și vom cerceta cazul. Vreau să vă spun că după câteva luni de cercetări, am reușit să prindem un hoț de GPS-uri care opera de multă vreme în Plaza Mall. Spărgea mașini și fura din ele atât din parcarea de afară cât și din cea subterană…” În gândul meu, agenții de pază ai Mall-ului s-au transformat subit în păpuși de paie, iar camerele de luat vederi în jucării inofensive.” În cazul dumneavoastră însă, nu știu ce să zic… Poate e vreun aurolac, poate e cineva care cunoaște zona… vedem, cercetăm și vă anunțăm. Veniți joi să vă dăm dovada pentru Casco.”

Totul a durat aproape o oră și jumătate. Cât două episoade din CSI. Acest episod însă nu se termină cu prinderea făptașului, ci cu mine, stând pe banca din fața blocului și cugetând la faptul că mai bine aș lăsa un bilet pe parbriz prin care, i-aș ruga pe cei care au intenții necurate cu mașina mea, mai bine să sune la ușă și să ceară frumos. Fiind un bun creștin, nu ar pleca cu mâna goală, iar eu nu ar mai trebui să stau o săptămână fără mașină. Mulțumesc prietenului meu Doru, care îmi găzduiește mașina în curtea firmei lui, până înlocuiesc geamul spart.

img_0051

7 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. cruela de vilă said, on Martie 22, 2009 at 3:51 pm

    esti boher! mie mi-am spart-o in cartieru de fitze de linga herastrau!la 30 de metri de ala care pazea bariera de intrare in herastrau! spar geam , luat lap top! si cand a venit politia si eu am intrebat senina si cretina : cum se poate dom’le sa se fure tocmai aici? ei au zis la fel de senini : pai se sparg multe masini aici : nu se fura decat laptop-uri si GPS-uri!asta era cam acum un an! nici o veste de atunci ( si am executat cum zici : poze, amprente, declaratzii, etc)

  2. cristiangheorghe said, on Martie 22, 2009 at 4:02 pm

    Cruela, mulțumesc pentru sprijinul moral. LA CSI-ul românesc speranța moare ultima. Dar, totuși, moare.

  3. Angela said, on Martie 22, 2009 at 5:00 pm

    heei, iti tin pumnii. si bine ca n-a fost mai rau.

  4. matrixbrain said, on Martie 22, 2009 at 9:28 pm

    Mai cetatene,
    (cu regret, domn nu pot sa-ti zic, ca doar esti la curent cu indicatzilii de la ultima plenara a Cosiliului Ioropei)

    Hoti sunt peste tot … Incep sa cred ca niciodata nu se va starpi obiceiul asta … Cand dai o bere (pe care o platesc io) o sa expun si argumentatia aferenta. Cata vreme pedepsele nu vor fi pe masura faptelor, societatea va „beneficia” de astfel de „elemente” …

    Sa-ti mai spun ca in centrul Vienei o cunostinta abia si-a smuls geanta dim mana unor hoti ?(ii aratasera roata din stanga fata, cum c-ar avea pana … fata s-a dat jos din masina sa se uite, lasand portiera intredeschisa … s-a prins de faza si abia a reusit, dupa tipete, sa-i puna pe fuga … Deci si „casele mari” sufera. Faci pariu ca pe niciunul din cei doi nu-i chema Frantz?

    Ca sa nu lungesc, pacat de paguba. Oricum, lasarea oricaror valori la vedere anima privitile jucause si induc mancarime palmelor meseriase. Posibil sa fie si o lista a posesorilor de GPS-uri, vorb’aia, vecinul de langa casa niciodata nu SE lasa pana nu-ti ia GPS-ul.

    Ma alatur Angelei,
    adica ii tin pumnii:)))

    • cristiangheorghe said, on Martie 22, 2009 at 9:37 pm

      Angela, Matrixbrain,
      Multumesc pentru susținere.
      Matrix, n-a fost nimic la vedere, decât suportul de plastic cu ventuză pentru GPS, pe care îl țin acolo de aproape 2 ani. Evident, a dispărut și el, doar nu pleca A.N.-ul ( Autorul Necunoscut, așa l-au botezat criminaliștii) cu kit-ul incomplet!

  5. haberini said, on Martie 25, 2009 at 3:39 pm

    De asta zic mereu cea mai buna masina pentru capitala ramane „Leopard 2A5”

    • cristiangheorghe said, on Martie 25, 2009 at 3:46 pm

      haberini,
      de acord cu tine. Eu sunt mai nostalgic, am rămas la T34. Chiar m-am plimbat cu unul în copilărie…


Lasă un răspuns

